Вимоги, які необхідно пред'являти до педагога, який працює з обдарованими і здібними дітьми:
Педагог повинен бути:
неодмінно талановитим;
здатним до експериментальної, наукової і творчої діяльності;
професійно грамотним;
інтелігентним, моральним і ерудованим;
володіти передовими педагогічними технологіями;
психологом, вихователем і вмілим організатором навчально-виховного процесу;
знавцем у всіх сферах людського життя.
При роботі з обдарованими дітьми необхідно вміти:
збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати і розширювати зміст освіти;
стимулювати пізнавальні здібності учнів;
працювати за спеціальним навчальним планом;
працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів;
приймати зважені психолого-педагогічні рішення;
аналізувати свою навчально-виховну діяльність і всього класу;
відбирати і готувати матеріали для колективних творчих справ;
регулювати і залагоджувати конфлікти;
зменшувати стреси учнів.
Рекомендації педагогам і батькам для виховання в дітях дослідних нахилів і вміння самостійно здобувати знання:
не займайтеся настановами, допомагайте дітям діяти незалежно, не давайте прямих інструкцій щодо того, чим вони повинні займатися;
не стримуйте ініціативи дітей і не робіть за них те, що вони можуть зробити самостійно;
навчіть учнів простежувати міжпредметні зв'язки і використовувати знання, отримані при вивченні інших предметів;
привчайте дітей до навичок самостійного вирішення проблем, дослідження та аналізу ситуації;
використовуйте важкі ситуації, що виникли у дітей в школі або вдома, як область застосування отриманих навичок у вирішенні завдань;
допомагайте дітям навчитися керувати процесом засвоєння знань;
підходьте до всього творчо.
Система роботи з обдарованими дітьми припускає взаємозв'язок чотирьох складових: сім'я, діти, педагоги, психологічна служба, кожна з яких вносить свій внесок у створення саме розвиваючого середовища для обдарованих і здібних дітей.
Робота педагогічного колективу з обдарованими дітьми:
I. Знайомство педагогів з науковими даними про психологічні особливості та методичні прийоми, ефективних при роботі з обдарованими дітьми.
II. Проведення цілеспрямованих спостережень за навчальної та позанавчальної діяльністю учнів.
III. Підбір матеріалів та проведення спеціальних тестів, що дозволяють визначити наявність обдарованості.
IV. Створення умов, що сприяють оптимальному розвитку обдарованості.
- прагнення уникнути в роботі з обдарованими дітьми двох крайнощів: зведення дитини на п'єдестал, підкреслення його особливих прав, а з іншого боку - приниження гідності або ігнорування інтелектуальних успіхів під час боротьби зі «зірковістю».
Якими професійними якостями повинен володіти педагог, щоб ефективно працювати з обдарованими дітьми та їх батьками?
Уміння розпізнавати ознаки обдарованості дитини в різних сферах його діяльності.
Уміння координувати свої дії з діями батьків.
Уміння консультувати батьків і учнів.
Професійна зрілість.
Теоретична і практична підготовка для роботи з обдарованими дітьми.
Емоційна стабільність.
Здатність до самоаналізу.
Чуйність, доброзичливість, наявність почуття гумору.
Рекомендації педагогам, які працюють з обдарованими дітьми
Найбільш ефективний метод взаємодії педагога з обдарованою дитиною - індивідуальні заняття з акцентом на його самостійну роботу з матеріалом.
Найбільш важливі здібності та вміння, які підлягають розвитку в обдарованих дітей.
1.Творчі здібності
2. Пізнавальні здібності та навички
3. Особливості емоційної сфери
Реалістична Я-концепція.
Повага до інших.
Емпатичне ставлення до людей.
Схильність до самоаналізу.
Терпиме ставлення до критики.
Готовність ділитися речами та ідеями.
Наполегливість у виконанні завдання.
Незалежність в мисленні і поведінці.
Відсутність нетерпіння в очікуванні винагороди.
Почуття гумору.
Чуйність до аналізу моральних проблем.
Впевненість в своїх силах і здібностях.
Внутрішня мотивація
« Апрель 2024 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Вс |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
- 2013 Ноябрь
- 2013 Декабрь
- 2014 Январь
- 2014 Февраль
- 2014 Март
- 2014 Апрель
- 2014 Сентябрь
- 2014 Октябрь
- 2015 Январь
- 2015 Февраль
- 2015 Март
- 2015 Апрель
- 2015 Май
- 2015 Июнь
- 2015 Сентябрь
- 2015 Октябрь
- 2015 Ноябрь
- 2015 Декабрь
- 2016 Январь
- 2016 Февраль
- 2016 Март
- 2016 Апрель
- 2016 Май
- 2016 Июнь
- 2016 Сентябрь
- 2016 Октябрь
- 2016 Ноябрь
- 2016 Декабрь
- 2017 Январь
- 2017 Февраль
- 2017 Март
- 2017 Апрель
- 2017 Июнь
- 2017 Сентябрь
- 2017 Октябрь
- 2017 Ноябрь
- 2017 Декабрь
- 2018 Январь
- 2018 Февраль
- 2018 Март
- 2018 Апрель
- 2018 Май
- 2018 Июнь
- 2018 Сентябрь
- 2018 Октябрь
- 2018 Ноябрь
- 2018 Декабрь
- 2019 Январь
- 2019 Февраль
- 2019 Март
- 2019 Апрель
- 2019 Май
- 2019 Июнь
Інформер останніх коментарів