ЗАвдання ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
- Визначення напрямів та необхідних умов індивідуального розвитку суб’єктів навчально-виховного процесу і всього закладу в цілому;
- Робота над реалізацією принципів гуманістичного навчання, особистісно-орієнтованої освіти, допомога вихованцям в адаптації під час переходу з однієї вікової групи в іншу;
- Забезпечення адекватного рівня психологічної компетентності всіх учасників освітнього процесу;
- Проведення лекцій та виховних годин для вихованців, тренінгових, ігрових занять, виступів на батьківських зборах;
- З метою покращення роботи з девіантними підлітками працювати з педагогами з вивчення цієї проблеми;
- Формування у підлітків потреби в самопізнанні та самореалізації;
- Проведення профорієнтаційної роботи серед вихованців;
- Проведення роботи з обдарованими учнями та їх батьками;
- Засобами самоосвіти підвищувати свій професійний рівень, приймати активну участь у роботі міського методичного об’єднання, семінарах практикумах для педагогів.
Психолог сприяє:
- пошуку, відбору і розвитку обдарованих дітей;
- свідомому вибору молоддю професії, з урахуванням ціннісних орієнтацій, здібностей, життєвих планів і можливостей учнів;
- успішному навчанню дітей різних вікових категорій, з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини і – можливих труднощів в адаптації під час переходу з однієї вікової категорії в іншу.
- Психолог захищає дітей від будь-яких форм фізичного, психічного та морального насильства, пропагує здоровий спосіб життя.
- Робота психолога спрямована на формування психологічної культури вихованців, педагогів, батьків.
Навіщо потрібен психолог?
Розглянемо основні напрями діяльності психолога:
- Психологічне просвітництво
– формування у вихованців та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;
- Психологічна профілактика
– попередження виникнення явищ дезадаптації вихованців в освітній установі, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;
- Психологічна діагностика
– поглиблене психолого-педагогічне вивчення вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.
- Психологічна корекція
– активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів – психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців. Ця робота включає в себе елементи гри і рисункові методи (в залежності від віку дитини).
- Консультативна діяльність
– надання допомоги вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування.
Інформер останніх коментарів